NederLux en de confectieafdelingen van Guillaume Janssen bundelen krachten in zonweringsindustrie onder nieuwe naam: SolFaction

sales
januari 13, 2025
min leestijd

De confectieafdelingen van Guillaume Janssen en NederLux zijn officieel gefuseerd en gaan samen verder als SolFaction. Onder leiding van eigenaren Klaas-Jan Postma (NederLux) en Jos Stoit (Guillaume Janssen) ontstaat een sterke nieuwe speler in de zonweringsindustrie. SolFaction richt zich naast de rol- en couponverkoop van doeken, op de confectie van hoogwaardige zonweringsdoeken. Gezamenlijk een zeer sterke onafhankelijke confectioneur met het grootste aanbod van zonweringsdoeken; van gerecyclede PET-flessen, standaard acryl tot diverse Sergé en Soltis® collecties en zelfs stoffen voor binnenzonweringen.  

De fusie is ingegeven door de wens om samen efficiënter en innovatiever te kunnen werken en om de kwaliteit en beschikbaarheid van producten voor klanten verder te verbeteren. SolFaction biedt hierdoor niet alleen voordelen voor klanten en partners, maar ook voor medewerkers en de toekomst van de zonweringsindustrie.

Voordelen voor klanten en partners

De oprichting van SolFaction brengt aanzienlijke voordelen;

  • Betere service: De gecombineerde expertise van beide teams zorgt voor een verbeterde klantervaring. Van offerteaanvraag tot levering; SolFaction ondersteunt haar klanten op elk niveau en is toegewijd aan het leveren van maatwerk en kwaliteit.
  • Snellere productie en levering: Met de twee productielocaties in Zeewolde en Zwolle kan SolFaction productieprocessen versnellen, wat resulteert in kortere doorlooptijden. Zo kunnen klanten sneller inspelen op de vraag naar zonweringsoplossingen, met de kortst mogelijke levertijden.
  • Verbeterde efficiëntie en duurzaamheid: Door schaalvoordelen en geoptimaliseerde processen kan SolFaction duurzamer produceren en verlagen we de ecologische voetafdruk van onze activiteiten.

Over de eigenaren

Klaas-Jan Postma, de drijvende kracht achter Nederlux, heeft jarenlange ervaring in de zonwering branche en staat bekend om zijn klantgerichtheid en vakmanschap. Jos Stoit, eigenaar van Guillaume Janssen, heeft zich gespecialiseerd in hoogwaardige zonweringsconfectie en levert maatwerkoplossingen op hoog niveau. Beiden kijken zeer uit naar de mogelijkheden die SolFaction biedt om de sector naar een hoger niveau te tillen en te werken aan innovatieve oplossingen voor de zonwering van de toekomst. Met SolFaction willen Klaas Jan Postma en Jos Stoit niet alleen hun vakgebied versterken, maar ook bouwen aan een betere toekomst voor de zonweringsindustrie in Nederland en daarbuiten.

Over SolFaction

SolFaction wil als betrouwbare partner in de zonweringsindustrie duurzame, kwalitatieve en klantgerichte oplossingen bieden voor de groeiende vraag naar effectieve zonwering. De fusie stelt het bedrijf in staat om voorop te blijven lopen in kwaliteit en flexibiliteit, met als missie om zowel klanten als medewerkers een uitstekende ervaring te bieden.

envelope