Na eerst een acryldoekcollectie op de markt te hebben gebracht, introduceerde Guillaume Janssen – producent van bijzondere zonweringsystemen en confectioneur van zonweringsdoeken – vorig jaar ook een eigen screendoekcollectie. In de zonweringsmarkt is deze doekcollectie dermate goed ontvangen dat het gamma verder wordt uitgebreid. “Daarmee wordt onze rol als onafhankelijk doekconfectioneur nóg verder versterkt”, zegt accountmanager Ruben de Jong.
Als vooraanstaand onafhankelijk confectioneur heeft Guillaume Janssen al ruim veertig jaar de screen- en acryldoek collecties van de meest toonaangevende Europese zonweringleveranciers op voorraad. Voor de confectie van de diverse screendoekcollecties investeerde het bedrijf onlangs onder meer in een extra sealmachine. “We zijn namelijk druk bezig om onze nieuwe Sergé screendoekcollectie – op de markt gebracht onder de naam GJ – Solar Screen Collection – verder uit te breiden”, zegt Ruben. “Zo wordt in 2025 de verscheidenheid aan kleuren vergroot van 10 naar 23. Naast de Sergé dessins bevat de collectie ook 10 Soltis Veozip dessins. Deze doeken onderscheiden zich door de hoogwaardige Smart Yarn Technology, wat resulteert in minder wafelvorming. Ook geeft deze technologie extra stevigheid aan het doek.”
Luchtzuiverend doek
De unieke doekcollecties van Guillaume Janssen zijn verdeeld in een aantal categorieën. “Hierdoor zijn wij in staat om de gehele zonweringindustrie te voorzien van het juiste type doek”, verduidelijkt Ruben. Één van die categorieën is de GJ-Solar Pro Collection met het Sauleda Green by Guillaume Janssen doek. “Dit is het eerste zonweringsdoek dat de lucht zuivert door middel van fotokatalyse. Deze coating zorgt er tevens voor dat het doek aanzienlijk minder gevoelig is voor vuil en aanslag. Met dit revolutionaire doek hebben wij onlangs – samen met onze klant – een interessant vervangingsproject in Amsterdam opgeleverd, waarbij milieuvriendelijkheid en duurzaamheid voorop stond.”
Soltis Tour
Sinds 2000 heeft Guillaume Janssen zijn naam gevestigd op de Europese internationale markt als producent van bijzondere zonweringsystemen. Op 14 februari 2025 hebben bedrijven uit de hele zonweringsbranche gelegenheid om nader kennis te maken met het Zwolse bedrijf. “Op die dag bezoekt de Europese roadshow van onze leverancier Serge Ferrari namelijk ons bedrijfsterrein om in twee showroomtrucks het merk SOLTIS® aan het vakpubliek te presenteren”, vertelt Ruben. “Daarbij bieden wij de bezoekers ook de gelegenheid om onze modellenruimte en werkplaats in Zwolle te bezichtigen. Graag nodigen wij dan ook iedereen uit om onze nieuwe collecties te komen bekijken. Of neem een kijkje op onze vernieuwde website gjbv.nl.”
Gepubliceerd in Z&R december 2024 ©Z&R.